2009. szeptember 22., kedd

Friss kolbászos kiflijeim


Hozzávalók
Kolbászhoz
1 kg darált hús
1,7 dkg só
2 dkg édes (házi) piros füszerpaprika
0,4 dkg erős (házi) piros füszerpaprika
1 teáskanál sajátkészitésü fokhagymakrém
1 teáskanál köménymag

Tésztához
50 dkg liszt BL 80-as kenyérliszt
25 dkg öregtészta (elhagyható)
1 egész tojás
1,5 dl joghurt
1,5 dl tej
5 dkg vaj
1,5 kk só
1,5 kk cukor
3 dkg friss élesztő. (ha nincs öregtészta, akkor 4 dkg friss élesztő)
Elkészitése
A tészta hozzávalóit (tej, joghurt, vaj, tojás) a kenyérsütő üstjébe teszem, s utána hozzáadom a lisztet, a sót, a cukrot, az öregtésztát, az élesztőt. Lényeg, hogy alulra kerüljenek a folyadékok, mert a kenyérsütő lapátja alulról keveri az összetevőket. Nem túl lágy, de egy kellemesen nyujtható tésztát készítek.
20 percig dagasztja a gép, majd amikor kész, gyurólapra teszem, s kicsit átgyurom, majd kettő cipóra osztom.
Egyenként kinyujtom. Egy lapból 20 db kocka készül

Az összekevert kolbászokat elosztom a kockákra, és feltekerem őket. 10 perc pihentetés után bevagdosom, de arra vigyázok, hogy  csak a tésztát vágjam be, mert ha tovább metszem, akkor a kolbásznak a zamata, szaftja sütés közben kifolyhat a tésztából.
Sütőpapirral, vagy szilikonnal  kibélelt tepsire teszem és kb 20 percig tovább kelesztem.

A sütőt 10 percig előmelegitem, a kifliket közvetlenül a sütés előtt tojásfehérjével lekenem, és 180 fokon 25 perc alatt szép pirosra sütöm.


Többféleképpen próbáltam feltekerni a kifliket, de a tapasztalat az, hogy az egyszerü (buktához hasonló) feltekerés a legalkalmasabb ahhoz, hogy minden szaft a tésztában süljön meg.
A megadott tésztamennyiséghez 70 dkg töltelék elegendő, a maradékból fasirozott készült. Összesen 40 db nagyon finom kolbászos kiflit sikerült kisütni ebből a mennyiségből.
Azért adtam meg a kolbász összetevőit egy kg-ra, mert ugyanígy készítjük a házikolbászt, szalámit is.

3 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik, főleg a kolbász reci, épp mostanában merengtem el azon, hogy érdemes lenne azt is gyártsak, mert annyi rossz minőségű kolbászt vettem mostannában, hogy csak... De ezt ha jól látom, akkor ugye nem töltöted be semmibe, csak összekavartad a masszát, és kanalaztad a tölteléket?

    VálaszTörlés
  2. A kérdésem tárgytalan, már látom, hogy jól gondoltam.

    VálaszTörlés
  3. Jól láttad Kiskukta, csak kanállal adagoltam, mert a szaftja igy átjárja a tészta belsejét. Sok sikert a kolbászhoz, ugyis itt lesz hamarosan a disznóvágás ideje :)

    VálaszTörlés