2009. szeptember 1., kedd

Olivabogyós hajtoványom

Internetes böngészéseim során, amikor a káposztás pogácsára receptet kerestem, akkor sikerült beleszeretnem ebbe a péksütibe. Nagyon sok változatával találkoztam nagyon sok oldalon: Limara oldaláról töltöttem le a hozzávalókat, de mint mindig: szeretem kiegésziteni, megváltoztatni, kicsit kreálgatni saját magunk izlésére a hozzávalókat. Igy született meg az én olivabogyósom.
Hozzávalók:
A tésztához
1 kg liszt
kb. 6 dl tej
2 tojás sárgája
1 dl olaj
2 ek. só
pici cukor
5 dkg élesztő
A töltelékhez:
20 dkg margarin
1 tk. só
1 tojás
20-25 dkg reszeltsajt
én még egy teáskanál őrölt borsot is tettem bele.
Elkészités
A hozzávalókat dagasztógépben 35 percig dagasztom
Lágyabb kelttésztát készítek, hagyom duplájára kelni. Lisztezett deszkára borítom, ketté vágom.
Egyenként kinyújtom jó vékonyra, (nyujtódeszka nagyságura). A krém hozzávalóit elkeverem. Figyelni kell, a margarin ne legyen túl lágy, épp csak annyira, hogy kenhető legyen. Megkenem őket a sajtos margarinnal. Feltekerem mint a beiglit, majd trapézokra szeletelem, s mindegyik tetejére egy-egy olivabogyót helyezek. (ha nagy az olivabogyó, akkor elfelezem) Szilikonnal  bélelt tepsire rakom  őket, s még egy fél órát, hagyom  kelni. Közvetlen sütés előtt tojásfehérjével megkenem.
180 fokos sütőben kb. 20-25 percig sülnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése