2009. szeptember 10., csütörtök

Pulykakolbásszal töltött csavart kenyér

Hozzávalók a 3 db-hoz
1,20 kg Bl 55-ös liszt
12 dkg sütőkeverék
(csak azért használtam sütőkeveréket, mert volt itthon elfekvőbe, és nem akartam kidobni)
3,6 dkg friss élesztő
300 ml yoghurt
360 ml viz
3 kanál házi sertészsir
1 kg pulyka lecsókolbász
3 evőkanál paprikakrém
Elkészitése:
Az összetevőket dagasztógépbe tettem és 30 percig dagasztattam. (20 perc után 5 percig pihentettem, majd ujabb 10 perc dagasztás)
Kelesztő tálba tettem és hagytam, hogy duplájára nőjjön.
Amikor megkelt, három egyforma gombócra vágtam.
Egyenként kinyújtottam és a fenti képet látva megkentem paprikalekvárral, majd a lekvár tetejére a pulyka-kolbászt hosszában négyfelé vágva, végig fektettem a tésztán.
Feltekertem, mint a bejglit, Középen összefogtam és összecsavartam, majd szilikon formába tettem. Tetejét közvetlen sütés előtt tojásfehérjével megkentem.
Ujabb 40 perc kelesztés után előmelegitett sütőben 20 percig 200 fokon, majd 180 fokra levettem a sütőt és még 30 percig sütöttem.
Tapasztalatom: legközelebb a paprikakrém adagját a duplájára fogom növelni.
Amikor megsült kivettem a formákból és rácson hagytan kihülni.

-o-o-o-o-o-o-
Ma újra megsütöttem a töltött kenyereket azért, hogy kipróbáljam milyen is, ha nem sütőkeverékkel készítem.
Egyszerüen a sütőkeveréket elhagytam és pótoltam
3 kk só
2 kk cukor
3 csapott evőkanál burgonyapehely
fél kávéskanál aszkorbinsav (de ez is elhagyható, mert nem volt ideje a száradásra, s igy nem is morzsálódott)
A LÉNYEG, hogy egy majdnem kalácstészta minőségü alapanyagot kapjunk az összeállitott összetevőkből.
Teljes siker a családi asztalon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése