2009. szeptember 1., kedd

Pulykamáj-pástétom

Pulykamáj-pástétom
(Készithető: sertés, marha, csirke, és pulykamájból)
Hozzávalói:
10 db nagy fej vöröshagyma
1 nagy fej fokhagyma
1 kg pulykamáj
1 kg husos hasaalja szalonna
só izlés szerint
bors izlés szerint
olaj 2 evőkanál
mustár 2-3 evőkanál (elhagyható)
Elkészités:
Külön-külön főzöm meg a májat és a szalonnát.
A szalonnát kuktába rakom és beleteszem a fokhagymát. Kb 1 óra alatt jó puhára főzöm.
A 45-50 percben fogok hozzá a máj elkészitéséhez. Azért ekkor, hogy kb egyszerre készüljön el a két hozzávaló.
Egy serpenyőbe az olajat felhevitem, beleteszem az apró kockára vágott vöröshagymát, s üvegesre párolom, majd a csikokra vágott (vagy ledarált)májat ráteszem és 10-15 perc alatt készre párolom. (bár én most ugy készitettem, hogy a nyers májat daráltam le, s igy sokkal hamarabb elkészült)
Amikor a szalonna és a máj is elkészült, még melegen (husdarálón) összedarálom.
Egy nagyobb tálba teszem a darálékot és füszerezem:
izlés szerint sózom, borsozom, és ha szükséges, akkor hozzáadom a 2-3 evőkanál mustárt.
Én még egy pici (1 teáskanálnyi) őrölt majorannát is szoktam hozzákeverni.
Az igy elkészült pástétomot jól zárható müanyag dobozokba töltöm és hütőszekrénybe tárolom. Akár két hétig is tartható hütőszekrényben, mert a hozzáadott zsir kiül a pástétom tetejére, s igy azt lezárja, megakadályozza, hogy hamar romlásnak induljon.
A máj szine mindig attól függ (sötét, vagy világos), hogy milyen májból készül.
Felhasználható:
kenyérre kenve, reggelire- vacsorára,
de töltelékként husokhoz is, Ekkor adok hozzá még apróra vágott zöldségzöldet, tejben áztatott zsemlét, vagy szárazkenyér szeleteket, apróra vágott főttojást.
Tapasztalat: A májpástétom jól zárható dobozban nagyon jól fagyasztható, ezért érdemes egyszerre nagyobb adagot késziteni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése