2009. október 18., vasárnap

Bacon-be göngyölt vasárnapi gyönyör :)

Hát ez az, vasárnap van, déli 12 óra és még nem tudom mi lesz az ebéd, ugyanis elhatároztam, hogy ezen a hétvégén "fogyókurázni" fogunk :) - nem jött össze: Itt néz rám 5 szelet karaj és nem tudom mit kezdjek vele.
Tudtam én, hogy nem fog sikerülni a tervem :) el is dugtam a személyi mérleget jó messzire és hozzáláttam a nemtudommilesz ebédhez.
Hozzávalók (ami volt itthon)
5 szelet karaj
10 dkg májkrém (olyan kicsit jobb fajta)
10 dkg sajt (süthető)
só,
szines bors, frissen darálva
szerecsendió (pár morzsa minden szeletre)
5 szem aszaltszilva
15 szelet bacon szalonna
4 szelet (leheletvékony házi husos szalonna)
Elkészitése:
a karajokat kiklopfoltam, megsóztam, borsoztam és a szerecsendióból pár pöttyöt ráreszeltem.
ráhalmoztam a májkrémet, majd arra a sajtot és a kettévágott aszaltszilvát
A bacon szalonnákkal kibéleltem egy sütőformát
az összegöngyölt karaj-szeleteket ráültettem, közéjük sajtcsikokat, a tetejére pedig nagyon vékony sajtszeletet tettem és a végén ráhajtottam a bacon szalonnát
s hogy biztos ne száradjon ki, (na meg, hogy le se fogyjunk) a tetejére egy kis saját -enyhén füstölt- husos szalonnát tettem,
A sütőt 200 fokra felmelegitettem és 180 fokon 25-30 perc alatt készre sütöttem.
köretet nem is kértünk hozzá, kár lett volna "elrontani" vele, viszont őszibarack befőttel csodálatos ízharmónia kerekedett kis, s igy lett egy  isteni gyönyör a mai ebédünk.
Ismétlése kötelező :)
az éhségtől nem látván -már későn jutott eszembe, hogy kettévágva is készüljön egy fotó róla- de kissé zsiros kézzel nem illik babrálni a fotóapparátot, igy ez a kép nem minősitendő :) --- az íze??? --- fantasztikus.

4 megjegyzés:

  1. Viki!Ez nem ér!!!!!!!Ilyen ínycsiklandó étket mutogatni késő délután!!!!Minden esetere szívesen megkóstolnám,illetve hamarosan elkészítem és akkor megkóstolom!

    VálaszTörlés
  2. En is valami baconos dolgon gondolkodom tegnap ota,az aszalt szilva rogton beugrott,de meg nem talaltam ki egeszeben,a tied jol nez ki,es finom is lehet.

    VálaszTörlés
  3. Kata! Ari vagy :) Csak semmi facni, ami van otthon, nekem is igy jött össze, de tényleg nagyon fincsi. Mutattam volna reggel is, de még délben azt sem tudtam mit fogunk ebédelni :)

    VálaszTörlés
  4. Edó! tényleg fincsi, s tényleg sietve készült, s csak ami a hütőben volt abból. (Pedig én májkrémellenes vagyok, ezért is találtam ki az aszaltszilvát) :)

    VálaszTörlés