2009. október 24., szombat

Sajtkrémes batyu aszaltszilvával, plusz egy kenyér


Hozzávalók:
a tésztához
14 dkg tej
2 dl víz
3 ek. burgonyapehely
5 dkg zabkorpa
2 tk. só
csipet aszkorbinsav
0,5 dl olaj
gyorskovász (1 dl langyos tej, 1 tk. Cukor, 10 dkg liszt, 2 dkg élesztő)
egy tálban összekevertem és addig hagytam kelni, amig a kovász tetején a liszt jócskán összerepedezett (kb 15-20 perc)
50 dkg BL 80 liszt
1 tk. cukor
2 dkg friss élesztő
Elkészitése:
Az összes hozzávalókat dagasztógépben 20 percig dolgoztattam, majd lisztezett kelesztőtálban jó duplájára kelesztettem.
Nyujtottam, felkockáztam, a sajtkrémet és a felezett aszaltszilvákat beletettem és kis batyukat készitettem, amiket maffin formában -200 fokra előmelegitett sütőben- légkeveréssel 160 fokon 30 perc alatt kisütöttem.
Amig felmelegedett a sütő 200 fokra, addig kelesztettem csak a szilikon formában a batyukat.

sajtkrém (10 dkg reszelt sajt, 10 dkg margarin, só, bors, 2 ek. Paprikakrém) egy tálban összekevertem és ezzel töltöttem a batyukat, majd a sajtkrém tetejére felezett aszaltszilvát tettem.





minden kockából egy csikot levágtam, ezzel "kötöttem" be a batyukat.





Meg is koszoruztam, olyan fincsi lett :-) (a koszoruhoz való tészta a kockára vágáskor esett le a kinyujtott tésztából, amit kisodortam, összefontam és megsütöttem.)


Ugyanebből a tésztából, ugyanezzel a mennyiséggel 1 db forma kenyeret is sütöttem. Nagyon fincsi lett.

igy dagasztok, 20 percig, majd kelesztőtálban 40 percig duplájára növesztem,
utána sütőzacsiba és formába rakom,


sütőzacsiban kelesztem tovább még jó duplájára, bevágom.
A sütőt 200 fokra előmelegitem. 15 percig ezen a fokozaton sütöm, majd leveszem 170 fokra és további 25 percig készre sütöm.
Rácsra teszem amikor kisült és itt hagyom kihülni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése