2009. november 5., csütörtök

Tarhonyás husi birsalma kompóttal


Pulyka zuzából pörköltet készitettem
Hozzávalók
0,5 kg pulyka zuza (nagyon apróra szeletelve)
1 nagy fej vöröshagyma
0,5 dl olaj
2 gerezd fokhagyma
csipetnyi köménymag
1 közepes paradicsom (vagy egy kisebb evőkanál paradicsompüré)
1 zöldpaprika
1 kisebb evőkanál jódozott só
1 evőkanál piros füszerpaprika
1 csipet chili paprika örlemény
Elkészitése:
A vöröshagymát nagyon apró kockára, a zöldpaprikát, a paradicsomot szintén kockára vágtam és olajon egy lábasban megfonnyasztottam, megsóztam.
Hozzáadtam a nagyon apróra vágott zuzákat, kb 1-2 percig megforgattam, majd félrehuztam és felöntöttem 2 dl vizzel (ha van tiszta husleves-maradék, azzal még finomabb) hozzáadtam a fokhagymákat, a köménymagot (s ha nem friss paradicsomot hasznbáltam, akkor most tettem bele egy evőkanál paradicsompürét)
Lassu tüzön addig főztem, amig a zuzák megpuhultak. (lefedve kb 1 óra, a zuza keménysége miatt) Néha pici vizzel, vagy huslével pótoltam az elfőtt levet.
Tarhonya elkészitése:
1 kis lábasba 1 dl olajat felmelegitettem, beletettem 3 dl tarhonyát (ez elég sok,  két személyre főzve, de  mi nagyon szeretjük a tarhonyát) 1 kk sót
Nagyon világosra megpiritottam, félrehuztam és háromszor annyi vizzel (vagy húslével) öntöttem fel, mint amennyi a tarhonya volt.
Néha megkavarva, lassu tüznél addig főztem, amig a levét majdnem teljes egészében elfőtte. Ilyenkor még nem biztos, hogy teljesen puha, de ekkor szoktam egy fedőt rátenni a lábasra és egy tiszta konyharuhával letakarni, s a megmaradó pici levet a tarhonya felszivja, majd a gőzben teljesen megpuhul.
Tányérra téve a tarhonyát, s a közepében elhelyeztem a zuzapörköltet,
birsalma kompótot tálaltam hozzá.
Birsalma kompót hozzávalói és elkészitése:
4 közepes birsalmát megmostam, szeletekre vágtam. Az esetleges hibás részeket eltávolitottam.
Egy kisebb lábasba fél liter vizet öntöttem, beletettem 1 mk őrölt fahéjat, 4 szem szegfüszeget és 3 vékony szelet citromot. Ezt addig főztem, amig a birsalmákat megtisztitottam és felszeleteltem. (ez az idő éppen elegendő ahhoz, hogy a füszerek belefőjjenek a lébe)
Amikor elkészültem a biralmák felszeletelésével, beletettem a forrásban lévő füszeres vizbe és kb 10 perc alatt készre főztem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése