2009. november 28., szombat

Tejszines tojáspörkölt, lilahgymás nokedlivel


Egy nagyon szeretett, de eléggé régen főzött finom kis -egyszerü, olcsó és egészséges- ebéd, ami ráadásul fél óra alatt elkészül, s nagyon-nagyon imádjuk.
S amikor eljön az ősz, a megfázós időszakok, akkor szoktam egyre többet előszedni a sok hagyma, savanyukáposzta, és egyéb vitaminforrás bevitelét a szervezetbe.
Hát most gondoltam egy nagyot, és még a nokedli tésztájába is raktam jócskán, apróra vágott "édes" lilahagymát. Fenséges íze lett.
Hozzávalók a pörkölthöz:
6 db főtt-tojás
1 jó nagy fej lilahagyma (fele)
2 evőkanál olaj
só (izlés szerint)
1 tk piros füszerpaprika
Szerecsendióból két huzás a reszelőn, éppen csak pár morzsa
2,5 dl tejszin (tejföllel készitem mindig, -ilyenkor 2 dl- de most éppen volt egy felbontott tejszinem, nem lett rosszabb tőle)
Elkészitése:
Egy serpenyőbe az olajon megfonnyasztottam az apró kockára vágott lilahagymát, megsóztam, belereszeltem a szerecsendiót. Félrehuztam és beletettem a piros füszerpaprikát és hozzáadtam a tejszint (tejfölt). Elkavartam és nagyon alacsony lángon addig főztem, amig jól besürüsödött.  (kb 6-7 perc)

Amig a hagyma dinsztelődött az olajon, addig egy lábasba már feltettem a nokedlinek való főzővizet, amibe 1 tk sót, és 1 evőkanál olajat tettem.
Gondoltam egy merészet és a nagy lilahagyma másik felét nagyon apróra összevágtam és a nokedli tésztájába belekavartam.
A nokedlihez:
2 db tojás,
1 mk só (ennyi kell, mert a hagyma édes)
1 dl viz
liszt, (most nem mértem) de annyi, hogy egy jó -nem sürü- nokedli tésztát kapjunk.
s végül belekavartam a nagyon apróra vágott lilahagymákat.

A tojások tejszines szaftja kellően összeforrt, s igy a félbevágott főtt-tojásokat beletettem, s egy rottyanás, s máris kész.
Jöhet a nokedli kifőzése. A viz már forr, s a nokedli szaggatóban a tészta. 3-5 huzás és a nokedlik a vizben vannak.
Amikor minden nokedli feljött a viz tetejére, már szürtem is le és a
TÁLALÁS következett.
Jaj de  fincsit ettünk :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése