2010. január 10., vasárnap

Mónika Portugálpudingos kosárkája

Kérem szépen, azt már aki ismer tudja, aki pedig néha a blogomon tájékozódik tudhatja, olvashatja, hogy nem beszélek félre, úgymond "nagydumás" vagyok (na persze, ha ezt más mondaná, akkor kijavítanám) szeretek mesélni, s mindíg akad is miről:-)
Itt és most kijelentem: nincs mondanivalóm, elállt a lélegzetem, megállt az ereimben a vér, nem tudok megmozdulni a széken, s mindennek MÓNIKA az egyedüli oka :-) S hogy miért? Én már nem tudok semmit hozzáfüzni. Itt kérem szépen a fotók beszélnek, mi a férjemmel meg már alig, mert nem jön ki belőlünk egy hang sem. Viszont ebből a Portugál pudingos kosárkákból 12 db készült, s ha itt jobbra kitekintek a kistányérra: összesen 4 db árválkodik rajta. Hát lehet ehhez valamit hozzáfüzni? - semmit, csak azt, hogy a hozzávalókat, az elkészítést ITT olvashatjátok, mert nekem már ahhoz sincs lelkierőm, hogy leírjam. Mónika: nagy vagy ! - és úgy, ahogyan leírtad, ezt nem lehet/- lehetett abbahagyni. Meg is oldottuk a vacsora kérdést.
Azért engedjétek meg, hogy az én tapasztalatom leírjam, ami egy kicsit eltér attól, amit Mónikánál olvastam. Persze ennek függvénye lehet a maffin sütőforma mérete is. Lehet, hogy az enyém kisméretü?? (Szilikon sütőforma és 7 cm átmérőjü, a magassága 3 cm) - nemtudom, de azt igen, ha legközelebb készítem abból az 500 gr-os leveles tésztából, akkor nekem biztos, hogy 2x12 db fog kijönni, mert még a tölteléknek is az egyharmada megmaradt. A tészta alját pedig kicsit vastagnak találtam.
A sütéssel kapcsolatban (persze ezt is sütője válogatja, mert az én sütőm nagyon alacsony fokozaton nagyon jól süt, ezért nem is lehet pontos adatokat adni, csak hozzávetőlegeset) pedig én először, úgy, ahogy Mónika is leírta, 220 fokra előmelegítettem a sütőt, középső részre betettem a kosárkákat. Igaz, hogy tovább én 180 fokon légkeverésen sütöttem 10 percig, majd az utolsó 3 percre feltettem a felsőrészre és felső grill légkeverésen sütöttem. Na ezt mér nem kellett volnam de az a kosárka akkor is maga a csodálat. Én még a tetejére sem szórtam semmit, mert nem volt rá idő, és talán még el is rontottam volna. Ez mindenkinek ki kell próbálni, de azt fogadjátok meg tőlem tanácsként, hogy ne egy adaggal kezdjetek neki. Tök fölösleges, ugysem lesz elég :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése