2010. január 14., csütörtök

Zöldség-leves csigatésztával

Ma egy nagyon egyszerü és nagyon könnyü -odasekellfigyelnirád- levest készítettem, ugyanis még mindíg a hétvégére készülődünk és sütök, előkészítek, pakolok, rámolok, na és még ma is kenyeret sütöttem, káposztát reszeltem, hagymákat tisztitottam, egyszóval volt mit aprítani a tejbe, ezért aztán sok időm nem volt, hogy az ebédre figyeljek. Ez a leves is -Sok-sok zöldséggel készült és benne csigatésztával- a félóra alatt elkészülő ételek közé tartozik.
Hozzávalók és elkészítés:
Egy közepes kislábasba nagyon kevés olajat tettem, majd a sárgarépákat belekarikáztam, lefedtem. Azért csak a sárgarépával kezdem a párolást (piritást), mert akkor a levesnek gyönyörü aranysárga színe lesz. Ugy érzi az ember, mintha jó kis finom tyúkhúslevest enne. Pár perc alatt szép sárga lett az olaj, ekkor fölöntöttem vizzel, s beleraktam a többi hozzávalókat. Karikára vágott fehér-répa, csíkokra vágott karalábé, zeller, kockára vágott krumpli, só, bors, köménymag, 1 paradicsom, 1 zöldpaprika, egy csöppnyi reszelt szercsendió) Annyi vizet öntöttem még hozzá, hogy jócskán, ellepje a lé a zöldségeket, mert kb 11-15 perc mulva már meg is puhult minden, akkor beletettem a csigatésztát és még 10 percig főztem, majd tálaltam.
A tegnapi fánkmaradékkal egészítettük ki, amit most fügelekvárral ízesítettünk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése