2010. február 27., szombat

Mi lett belőled hiboga-habiga alaptészta ? :-)

Emlékeztek még, amikor a hiboga-habiga őrületben mindenki ezt sütötte? kb ugy 7-8 nappal ezelőtt? Nekem akkor derült ki, hogy nincs is nagy és magas szélü sütőformám, igy az alaptésztámnak a felét becsomagoltam egy folpack-ba és betettem a hütőszekrénybe. Minden nap ránéztem, de sajnos nem tudtam vele foglalkozni, mert egyéb és ennél sokkal bonyolultabb dolgaink akadtak az elmult napokban. Ma kenyeret kellett sütnöm, akár törik, akár szakad. (Az eső nem cáfolt rá, mert egész nap csak ömlött) Gondoltam: ugy is meleg a sütő, akkor nosza, előveszen ezt a szerencsétlen kis tésztát a hütőből és megnézzük meg lehet vele kezdeni.
Komolyan mondom, majdnem elájultam. Kinyujtottam a tésztát, rátettem egy sütőpapirral bélelt tepsire, még jól meg is nyomkodtam, illetve a tepsi alakjára igazitgattam, de csak úgy kézzel :)) Fogtam egy villát és jól beszurkáltam, de hogy miért? - fogalmam sincs, csak úgy. Ennek már úgyis mindegy elv alapon. Sokat nem veszíthetek. Nem is veszítettem, s most már azt is tudom, jó hogy megszurkáltam. Kisült egy olyan gyönyörü egyenletes, sehol sem puposodó alaptésztám, hogy csak csodálkoztam. Na jó, de akkor ha már van tésztám, akkor mit is kezdjek vele ? Hát ez lett belőle. Elővettem mindent -szokás szerint, ami volt a hütőben- s hozzáfogtam kevergetni, illetve nem én, hanem a drága jó kis Robot-társam. S hogy miből állt össze a rávaló? - mindjárt megtudjuk.
6 tojás sárgáját
25 dkg porcukorral,
3 vaniliás cukorral
50 dkg házi készítésü mascarpone (De ezt már csak akkor adtam hozzá, amikor jól felverte a habot.)
a robotom edényébe tettem és maximumon addig kevert a gép, amig szépen kifehéredett. Ekkor majdnem pánikba estem, hiszen a tojásfehérjével kellett volna kezdenem, azt jól felverni és utána hozzáadagolni mindent. Mostmár teljesen mindegy, ahogy keverte a gép a tojássárgákat, szépen adagoltam hozzá a tojásfehérjéket. Láss csodát, fordítva is müködik a dolog. Mégis csak meg kellene becsülnöm ezt a robotot :) Amikor ezzel elkészültem, addig a tésztám is kihült. Elkezdtem pakolni rá a cuccokat.
Először is a tojássárgáját-fehérjével felverve hab került rá, majd egy sor olyan ostya, amit nyáron a fagyikhoz szoktam tenni, de valahogy két csomag itt árválkodott a kamrába. Az ostya tetejére halvány vékony narancskarikákat tettem, majd következett a többi
1 doboz hulalát szintén a robotomba raktam, jó keményre felverte és folytatódott tovább a kenegetés. Már csak a dekorálás maradt hátra, s amit a képen is látható: nagyon vékonyra szelt narancskarikák és kivi gazdagitotta
Ennek a szerencsétlen süteménynek elvileg minimum két óra hosszáig (de jó lett volna egy egész éjszaka is) kellene valahol hidegen tartózkodnia, hogy az izek összeérjenek. Éppen csak hogy kész lettem a kenegetéssel, megjelent a ház ura, s megkérdezte, mikor kóstoljuk meg??? --- na mit gondoltok mikor? ---- hát azonnal !!! Ez tökéletesen látszik is a szeletelésnél. No majd a maradék holnapra összeérik rendesen :))) báááááááár nem is tudom, de majd őrködöm az éjjel.



8 megjegyzés:

  1. Tudtam én Viki, hogy megint fantasztikusat fogsz alkotni. Te egy ilyen családbúúúúúl származol.

    VálaszTörlés
  2. Kiskukta ! Ez tényleg az! - de itt nem is az ami rajta van, hanem a lényeg az alaptészta volt, mert már vagy 7 napja várt a hütőben a sorsára :)))) sikerrel járt!- jártunk.

    VálaszTörlés
  3. Yldyco! Naná!!!! de én úgy mondanám, ill. mondom mindíg, hogy ez "születési rendellenesség" :)))) (de jó, hogy annak idején igy elrendetlenkedtek engem a szülők) :))))

    VálaszTörlés
  4. Hát nagyon sok finomság készült nálad mostanság!Ezt a sütit is szívesen megkóstolnám!

    VálaszTörlés
  5. Ottis! a kóstoláson már mis is túl vagyunk, de valóban ez is nagyon egyszerü és finom. S én az már biztos, hogy legközelebb is ezzel az alaptésztával készítem annak ellenére, hogy az alaptésztából kifelejtettem a cukrot :)))) annál jobb lett:)) legalább spóroltam kicsit:))

    VálaszTörlés
  6. Mary! Köszönöm. Hátha még láttad volna a keretemet? :) saját gyártmány volt:))

    VálaszTörlés