2010. március 19., péntek

Májrizottó flambírozott körtével

Ma egy nagyon egyszerü ebédünk volt, de ha a flambírozott körtét nézzük, akkor nem éppen a legalacsonyabb kalóriatartalmú. Na de sebaj, majd holnap letornázzuk:)))
Nagyon gyönyörü csirkemájat kaptunk, s még a hütőszekrényemben is ott lapult 3 óriási körte, ami arra várt, hogy valami finomság készüljön belőle. Lehet, hogy nosztalgiát érzünk, még a március 15-i nappal kapcsolatban? - lehet! - ki tudja, de ma ehhez volt kedevem elkészíteni, mert nemcsak, hogy köretet adott, hanem egyben a gyümölcs is ott volt a tányéron.
Hozzávalók a rizottóhoz
1 nagyobb fej lilahagyma apró kockára vágra
2 evőkanál oliva olaj, amin megdinszteltem a lilahagymákat.
30 dkg csirkemáj, amit megmostam, csíkokra vágtam és hozzáadtam a megpuhult hgymához
Félrehúztam a serpenyőt, hozzáadtam még
1 kk pirospaprikát,
1 kk fehérborsot,
egy csipet szerecsendiót,
1 kk szárított majorannát.
1 kk sót csak a legvégén adtam hozzá (csak utólag sózom a májat, igy nem keményedik meg)
Összekevertem és visszatettem még 5 percre, hogy összemelegedjenek az ízek.
kb negyed óra alatt eddig elkészült, s ezalatt az idő alatt elkészítettem a rizst
2 evőkanál felmelegített olivaolajon
4 evőkanál Basmati rizst egy pillanat alatt megforgattam, majd hozzáadtam
2 dl vizet,
1 tk sót és 10 perc alatt készre főztem. A fedőt rajta hagytam és tovább puhult a rizs a lábasban. Pár perc után szép óvatosan hozzákevertem az elkészített májat.
Közben elkészítettem a körtét, amit szépen meghámoztam, kb 1 cm-es szeletekre felcsíkoztam őket, majd kristálycukorban megforgattam.
5 dkg vajat felolvasztottam egy serpenyőben, s amikor már nagyon jól felmelegedett, beleraktam a körteszeleteket. Mindkét oldalukon szép aranysárgára karamellizáltam.


2 megjegyzés:

  1. Viki: Annyira jól néz ki!
    Imádom a rizottót, de még sosem sikerült jól megcsinálnom.
    Viszem a receptet! Köszi

    VálaszTörlés
  2. Andi! örülök neki. Ez a világ legegyszerübb étele, amit el lehet készíteni. Vidd a receptet és majd számolj be. Mi nagyon-nagyon szeretjük. Drukkolok Neked.

    VálaszTörlés