2010. április 9., péntek

Piskótatekercs-rumosdiós töltelékkel

Ez egy egyszerü piskótatekercs, s maradék rumos diótöltelékkel töltöttem. A piskótát még húsvétra sütöttem, de elfogyasztása előtt -technikai okok miatt- bekerült a fagyasztóba. A Piskótához:
6 db tojás
6 evőkanál cukor
6 evőkanál liszt
A töltelékhez:
30 dkg darált dió,
15 dkg cukor (én édesítőt használtam)
0,5 dl jó minőségü rum,
25 dkg margarin.
Elkészitése:
A tojások fehérjét robotgéppel jó keményre felvertem, csipet sót adtam hozzá, majd amikor olyan kétharmad keménységü volt hozzáaadagoltam a cukrot.
Jó kemény lett a hab, ekkor egyesével beletettem a tojássárgáját, majd az átszitált lisztet, de a robotgép fordulatszámát kisebbre vettem.
Közepes nagyságu tepsibe sütőpapirt tettem és beleöntöttem a piskótatésztát. 180 fokos sütőben 17-20 perc alatt kisül.
Amikor kivettem a tepsiből, egy tiszta -jól bevizezett, majd kicsavart- konyharuhába feltekertem, s itt hagytam kihülni.
Amig hült elkészitettem a tölteléket.
A töltelék összetevőit szintén a robotgéppel kevertem össze.
Megtöltöttem a tésztát és föltekertem. Alufóliába csavarba -kihülés után- a fagyasztóba tettem. Ma reggel -töltött állapotban- kivettem és hagytam, hogy szépen magától felengedjen. Éppen olyan volt, mintha ma sütöttem volna.
Terveztem, hogy vaniliás porcukorral fogom megszórni a tetejét, de ezt mindenki elvetette, igy aztán csak úgy mezitlábasan fogyasztotta el a népes családom. Kedves egészségükre :)

9 megjegyzés:

  1. Hmm épp kapóra jön, mert csomó diónk van :)
    Megmutatom anyunak, ő a dió felelős :D
    Jól néznek ki!

    VálaszTörlés
  2. Imádom :)Minden diós süti csúcs

    VálaszTörlés
  3. Tervben van egy rumos-diós süti nekem is, csak nem voltam biztos a krémjében. Ez viszont nálad bizonyított, ugye?:)

    VálaszTörlés
  4. Livi! küldjek két diótörőt:)))

    Bianka! szerintem is - kár, hogy most kicsit visszafogóban vagyok :)

    Kata! Én ezt most eszerint a recept szerint csináltam, ahogyan leirtam, de ha mégfinomabbat szeretnétek, akkor a dióstortámnál megadott recept szerint csináld a tölteléket. Na az aztán a csúcs, nem mintha ez nem az lett volna :))

    4,5dl tej
    9 dkg liszt
    23 dkg porcukor
    30 dkg darált dió (szintén átpörkölt)
    25 dkg vaj
    2 cs vaníliás cukor
    3/4 dl rum

    Csak én akkor sem tudtam átpörkölni a diót, mert már eleve daráltan kaptam, de szerintem igy is valami fantasztikus ize volt.
    Csak egyszer fogod kipróbálni és az már tuti, hogy fogsz tudni szabadulni tőle.

    VálaszTörlés
  5. Livi! küldjek két diótörőt:)))

    Bianka! szerintem is - kár, hogy most kicsit visszafogóban vagyok :)

    Kata! Én ezt most eszerint a recept szerint csináltam, ahogyan leirtam, de ha mégfinomabbat szeretnétek, akkor a dióstortámnál megadott recept szerint csináld a tölteléket. Na az aztán a csúcs, nem mintha ez nem az lett volna :))

    4,5dl tej
    9 dkg liszt
    23 dkg porcukor
    30 dkg darált dió (szintén átpörkölt)
    25 dkg vaj
    2 cs vaníliás cukor
    3/4 dl rum

    Csak én akkor sem tudtam átpörkölni a diót, mert már eleve daráltan kaptam, de szerintem igy is valami fantasztikus ize volt.
    Csak egyszer fogod kipróbálni és az már tuti, hogy fogsz tudni szabadulni tőle.

    VálaszTörlés
  6. Bocsánat, a krém elkészitése lemaradt, de máris pótolom.

    A tejet a liszthez adjuk, csomómentesre kikeverjük, gőz fölött sűrűre főzzük, kihűtjük. Közben a cukrot kikeverjük a vajjal, hozzá a diót, rumot, vaníliás cukrot és a főzött krémmel jól kikeverjük.

    VálaszTörlés
  7. Viki, köszi a recit, tündér vagy:)

    VálaszTörlés
  8. Kata! Nagyon szívesen. Ha tényleg a finomabbikat akarod, akkor hajrá. Kiváncsi vagyok nektek hogy fog ízleni.

    VálaszTörlés
  9. Ez egy gyerekkori kedvencem a maga nemes egyszerűségében! Pont akkor raktad fel a blogra, amikor a nagy műtétem volt tavaly. Ha ezt akkor megkóstolhattam volna... :)

    VálaszTörlés