2010. április 23., péntek

Fagyiztunk és ostyát sütöttünk:)

Itt a tavasz, reméljük jön a nyár is, s nem lehet elég korán elkezdeni a fagyi készítést. Még tavaly valamikor MOHÁNÁL olvastam egy nagyon jó kis fagyikehely receptet és a tejszínes meggy-fagyit. Ezeket változatlanúl hagytam, mert nagyon jónak tünt. Nem csak tünt, az is volt. Tehát a kehely és a tejszínes meggy-fagyi receptjét a Moha-Konyhában ITT lehet elolvasni.
Először én is megpróbáltam fagylalt tölcsért készíteni, de úgy látszik a meglévő eszközökkel még gyakorolni kell, mert majd mind a 8 ujjam odaégettem, annyira gyorsan kell vele dolgozni.
Ahogy megsül a kehely tésztája, azon melegében már formázni is kell, mert a pillanat töredéke alatt máris elnyeri végső formáját, s utána már csak törnek, de nem alakítható. No ezért egy kicsit félre tettem a tölcsérkészítés gyakorlását, s fogtam egy befőttes üveget, amelyiket szájával lefelé fordítottam. A kisült tésztát azon melegében ráraktam az üveg fenekére, s kerek formájából adódóan, önmagától kicsit "loknisra" alakult :) :) (Ezt is Mohánál olvastam)
S már majdnem a végefelé tartott az ostyatálka sütés, amikor eszünkbe jutott, hogy kis rudacskákat is kellene sütni! - na de mire tekerjük?! Hát itt aztán volt ötlet a javából. Ami gyorsan kéznél volt (egy új vékony festő ecset fa része, erre tekertük fel a még meleg ostyatésztát.) A következő rudacskák elkészítéséhez már megvan az ötletem, hogy mire is fogom feltekerni. (Megsúgom Nektek: ez nem más, mint barkács boltokban lehet kapni fa tipliket méterben, s ezt fogom alkalmazni a rudatkhoz, merthogy ezek már nem maradhatnak el.)

S akkor jöjjön az, amivel egyáltalán kezdeni kellett volna! Így tekeri a fagyigép az anyagot. Ez itt éppen a tejszínes meggyfagyi.

Vanília is készült, a következőképpen:
250 ml tej,
250 ml habtejszín,
1 kisebb evőkanál vanilia aroma,
két vanilia rúd (nekem nem volt itthon, igy 4 csomag vaniliacukrot használtam)
4 tojássárgája,
8 dkg cukor.
Elkészítése:
A tejet, a vaniliarudakkal (én vanilia cukorral és az aromával) épp hogy felforrósítjuk és félre húzzuk. 30 perc elteltével a vanilia rudakat kivesszük, magjukat visszakaparjuk a tejbe. A tojás sárgáját a cukorral simára keverjük, kis adagokban hozzáadjuk a meleg tejet és állandó kevergetés mellett visszatesszük a tühelyre, s mikor kezd sürüsödni félrehuzzuk. (Felforralni nem szabad)
Amikor kihült, hozzákeverjük a habtejszínt és mehet a fagylaltgépbe.

Málna fagyi is készült, de ez már nagyon egyszerü volt.
0,5 kg málna szemek a fagyasztóból
440 gr cukrozott sűrített tejet (Dobozos, Itt olvashatsz róla)
4 dl dl tejet, a turmixgépbe tettem
majd szépen hozzáadagoltam a fagyasztott málnákat. Pár fordulattal a turmixgép összekeverte a masszát és máris mehetett a fagylaltgépbe. Itt összesen 15 perc elegendő volt ahhoz, hogy adagolható legyen a málnafagyi, miután mélyhütöttek voltak a málnák.
Azért nehogy elfeledjük: kipróbáltuk a kis retró fagyikelyhünket is, nehogy azt higyje, hogy róla elfeledkeztünk. Bár azt hiszem, hogy nyujdíjaztatásukat javasolni fogjuk :) :)






3 megjegyzés:

  1. Én inkább a fagyidekorációidat dícsérném meg! nagyon szépek ás guszták!
    A rahátos tészta receptjét megkaptad a blogomon?

    VálaszTörlés
  2. Én is ennék házi fagyit de nincs fagyi gépem sőt ostya gyártóm se!
    Brühühü!

    VálaszTörlés
  3. Juci! Köszönöm, ahogy végeztem, rohanok Hozzád rahát ügyben.
    Ami a fagyi dicséretet illeti, hát még lenne mit tanúlnom, főleg fotózás terén, no meg az alátét sem volt valami fényes, de már nagyon akartuk kóstolni :))

    Mary! Nem biztos, hogy mindig kell hozzá fagyigép, ma kipróbáltam anélkül egy kivifagyit és tökéletes lett, persze kicsivel több munkával. Sajnos az ostyához kell a sütő, de nagyon-nagyon elérhető áron lehet megvenni ott, ahol én is az enyémet vettem. Majd erről levelezünk :))

    VálaszTörlés