2010. május 20., csütörtök

Gombapörkölt nokedlivel

Már megint az újrahasznosítás jegyében született a mai ebédünk. Főztük tegnap előtt egy jó nagy adag kakaspörköltet, isteni finom nokedlivel. (Jó kis házi pipiből. S csak halkan jegyzem meg, hogy a "kis" kakaska úgy ahogy volt, megtisztítva is jóval több volt, mint 3 kg. Együtt evett az egész család. Voltunk rá hatan, s még a melle husiját fel sem használtam, mert nem fért be a lábasba :-), de bevallom, hogy családunkban csak úgy pörköltnek a mellehusi senkinek sem kell.
Ki tejfölösen, ki kompóttal, ki savanyúsággal fogyasztotta az ízletes pörköltet.
Sajnos a posztot megírni időm sem volt, de a fotózásra meg lehetőség sem, mert mire észbe kaptunk, már csak a jó sok tömör -isteni finom- szaft maradt - jó kis kocsonyásan- a lábasban és egy jó nagy adag frissen készített nokedli. Hát már akkor tudtam, hogy ezt csak úgy kidobni nem lehet, s akkor jött az este az ötlet, hogy hurrá van a kamrában dobozos egész gomba. Gyorsan ki is tettem a konyhapultra, nehogy reggelre elfelejtsem, hogy ma gombapörkölt lesz nokedlivel.
A kakaspörkölthöz semmilyen zsíradékot nem használtam. Szép sárga háját lefejtettem, lábasba téve kiolvasztottam, majd az apró kockára vágott hagymát (2 óriási fejet), 2 zöldpaprikát, 2 paradicsomot belekockáztam, s üvegesre pirítottam. Egy kiskanál köménymagot, 4 jó nagy gerezd fokhagymát adtam hozzá. Amikor szépen megfonnyadt a hagyma és a paprika, paradicsom, félre húztam, piros füszerpaprikát tettem bele, elkevertem és szép sorjában elhelyeztem benne a húsdarabokat. Vizet nem öntöttem alá, hanem nagyon alacsony lángon (villanytüzhely legkisebb fokozata) hagytam - fedő alatt- főni. 35 percig mégcsak rá sem néztem, a fedőt le sem vettem, nem forgattam. Egyszerüen magától megfőtt. Márcsak a nokedlit kellett megfőzni hozzá.
Ma aztán nem volt más teendőm, mint a megmaradt, jó sürü, kocsonyás szaftot kivenni a hütőszekrényből, meglangyosítottam, beleborítottam a doboz gombát és szép lassan megfőtt csak úgy saját magától :-) A végén már csak a nokedliket fordítottam bele a szaftba, s így alakúlt ki a mai fincsi ebédünk. Júúúúúúúúj de jót ettünk :-) :-)
Azt hiszem most fogom elővenni a fagyasztóból a kakaska mellét, hogy holnapra valami másik finomságot készítsek belőle.

4 megjegyzés:

  1. Ezek az egész gombák nagyon guszták, de a kakaspörköltet nem übereli. azzal le lehet venni a lábamról!

    VálaszTörlés
  2. Gyilkos képek :D IMÁDOM A GOMBÁT

    VálaszTörlés
  3. Dia! Hogy Neked mekkora igazságod van. Hááááát ha ide tudtam volna azt a kakaspörköltet varázsolni? - de hát mit tegyek, ha egyszer elfogyott :)) Ez a háziasszony dícsérete :))

    Bianka! Mi iiiiiiiiiiiiis imádjuuuuuk :) :)

    VálaszTörlés