2010. július 9., péntek

Csirkemellcsíkok pácolva

1 db csirkemellet kicsontoztam, kiterítettem, s egy hosszúkás jénaiba lefektettem. A húsra kevés sót, 2 evőkanál -só és tartósítószermentes- fószerkevderéket szórtam. Három fajta füszerezett olajjal bekentem. (Azért nem írom, hogy milyennel, mert kinek milyen az ízlése és milyen füszerolaja van otthon. Mindenesetre, én oregánós, citromos, szezámmag, fokhagymás olajat használok legszivesebben a húsokhoz)
Jénai tetejével betakartam és egy éjszakára betettem a hütőbe.
Vágódeszkára kiraktam a csirkemellet és felcsíkoztam. A vokot a tüzhelyen előmelegítettem, s a húst, a parányi olajos páclével belezuttyantottam. 20 perc alatt teljesen megpuhult.
Ezalatt az idő alatt főztem pár krumplit, amit apróra vágott petrezselyemzölddel kevertem el.
Az egészhez a frissen elkészült kovászosuborkát tálaltam.


Ha az előző esti füszerezést (ami egyébként kb 5 perc) nem veszem figyelembe, akkor ez az ebéd mindösszesen 20-25 perc alatt készül el. Imádom az ilyen gyorsan elkészülő ételeket.
Imádom a konyhám, de nem vagyok a rabja jelszóval készülnek nálam ezek a gyors menyük :))))

2 megjegyzés: