2010. július 9., péntek

pulykaszárny párolt zöltségkörettel

Tegnap hütőmustrát tartottam, s juhééééééééééé rátaláltam egy-két elbujkáló finomságra. Olyan boldogan mosolygott rám ez az egy darab pulykaszárny, hogy azonnal egymásba szerettünk, s megszületett a mai fincsi ebédünk, amit tulajdonképpen még tegnap este kezdtem el azzal, hogy amikor kiolvadt a pulyka szárny, akkor jénaiba téve megsóztam, -só és tartósítószermentes zöldségkeverékkel megszórtam, mustárral, mézzel jócskán bekentem, majd a szeretett olajkombinációmmal (oliva, szezámmagos, citromos, bazsalikomos) lelocsoltam. S hogy még pikánsabb legyen jócskán löttyintettem rá egy kis balzsamecetet. Jénai tetejét rátéve, hütőbe raktam reggelig.
Igy nézett ki reggel, amikor kivettem a hütőből. Hideg sötőbe raktam, maximum hőmérsékleten egy óra alatt megsült. Ezt a gyönyörü piros színét a méztől kapta. Kár, hogy az ízét itt nem lehet megkóstolni, de ha már egyszer méz és mustár ??? !!!! -- eeeeez nálunk állandóan nyerő. S miután mi nem vagyunk egy nagy krumpliszeretők, ma eldöntöttem, hogy pároltzöldség lesz a köret.
Bébirépát, karfiolt, kelbimbót pároltam hozzá lémentesen, arra alkalmas edényben, mikróba.





2 megjegyzés: