2010. október 27., szerda

Liszt-túra.......... irány Tótkomlós

Már több mint egy hónapja, hogy elfogyott a Tótkomlós-i lisztem. Na azóta sütöttem egy jó pár abnormális kenyeret. Majd elkezdtem kevergetni mindenféléből az összetevőket, igy aztán már került az asztalunkra ehető, s kinézetre is elfogadható jó kis finom kenyér.
Azt viszont elmondhatom, hogy a Tótkomlós-i lisztnek párja nincs.
El is határoztam, s felhivtam telefonon őket a nyitvatartás miatt, s ezen a héten pénteken kocsibaülünk és irány Tótkomlós, s teszünk egy jó nagy bevásárlást, hiszen lassan egyre több lisztre is szükség lesz, merthogy nagyon közelednek az ünnepek.
Azonban azt is megtudtam, amikor telefonon beszéltem a Malommal, hogy november 01-től emelkednek a lisztárak. Még a malomban is 8-10 ft/kg emelkedés lesz.
Most még a zsákos BL 80-as kenyérliszt kilója 80,- Ft, ami azt hiszem elgondolkodtató. Ugyanis utánajártam egy-két dolognak. Interneten felkerestem olyan helyeket, ahol tótkomlósi lisztet árulnak, s még házhoz is szállitják. Nos azt tudom, hogy a kényelmet meg kell fizetni, na de ennyire???
Jelen pillanatban egy kg tótkomlósi liszt 1/1-es kiszerelésben 240 Ft, mig a malomban ugyanez: 91,- Ft
Finomliszt
BL 55-ös 50 kg-os 82,- Ft 1/1-es kiszerelésben 92,- Ft
Kenyérliszt
BL-80-as 50 kg-os 80,- Ft 1/1-es kiszerelésben 91,- Ft
Félfehérliszt
BL-112-es 50 kg-os 79,- Ft
Rétesliszt
BFF-55-ös 50kg-os 86,-Ft 1/1-e kiszerelésben 100,- Ft
Grahamliszt
50 kg-os 78,- Ft 1/1-es kiszerelésben 89,- Ft
Hát ennyit az árakról, amelyek 2010. november 01-étől 8-10 Ft-tal emelkednek kilogramonként.
Aztán, hogy az üzletek mennyit tesznek még rá, a már most is 200 Ft körüli, vagy feletti árakra? hát az majd csak akkor derül ki, ha szájtátva állunk az üzletek lisztes polcai előtt.

16 megjegyzés:

  1. szia
    azt szeretném megkérdezni, hogy ők nem küldenek postán vagy futárral lisztet
    köszönöm Márti

    VálaszTörlés
  2. Szia Márti ! Sajnos eddig nem foglalkoztak ilyennel.
    Van a Malom mellett egy mintaboltjuk ott lehet megkapni a kisebb kiszereléseket, mig a zsákos, 50 kg-os-at benn a malomban.

    Nekem is megfordult a fejemben, hogy pénteken felkeresem a termékmanager-üket, s rákérdezek.

    Merre laksz? - ezt azért kérdezem, mert én megpróbálok itt a mi kis városunkban beszélni egy-két kisebb maszek bolttal, hogy próbálkozzanak, hátha sikerülne valami üzletet kötniük. Igy is biztos kicsivel drágább lenne, de a MINŐSÉG nagyon megérné.

    Azért ird meg merre laksz, ha netán a környékünkön, akkor gyerek velünk pénteken :) szivesen elviszünk és liszttel együtt haza is hozunk :))))

    VálaszTörlés
  3. Nem is hittem volna, hogy ennyire számít a liszt

    VálaszTörlés
  4. Névtelen és Viki,
    Békéscsabán a Mezőkernél (ha jól tudom Jaminában van) lehet kapni tótkomlósi BL 80-as lisztet. A legutóbbi ár (tegnap előtt járt ott a férjem) ha jól emlékszem 120 Ft/kg. Ez a kilós kiszerelésé. Nem tudom milyen fajta van még, mert én még nem voltam az üzletben. Igaz, hogy drágább mintha a malomban vennéd...
    Viki, te biztos kalkuláltál benzin ktg-el is, úgy mennyire jön ki? Mi nem szoktunk nagy tételben venni, néhány kg-ot csak, mert sűrűn jár arra az uram.

    VálaszTörlés
  5. Bianka! Ez az én tapasztalatom, de lehet, hogy más vidékeken jobbak a lisztek, mint nálunk.

    VálaszTörlés
  6. Thrini ! Jaj de tündéri vagy. Nem is gondoltam, hogy Te is itt vagy a környéken. (A szülővárosomban laksz?)
    Nézegettem a neten, hogy Jaminában (Orosházhi uton) hol lehet ez a cég, de van egy pár belőlük igy nem tudtam eldöndeni melyik kicsoda. Pedig képzeld el, hogy a férjem ma is és holnap is Békéscsabán van továbbképzésen. ÓÓÓÓÓÓÓ ha ezt legalább egy pár nappal ezelőtt tudtam volna.

    Igen, számoltam mindennel. S összevetve azzal is, hogy a gyerekeknek is hozunk, s legalább 3-4 fajtát, akkor már megérte.
    S nem tudom ki hogy van vele, de nekem a tótkomlósi nagyon bejön. S ha megyünk és hozunk, mindig zsákosat szoktam venni.

    Most hogy egy ideje már nélkülöznöm kellett, hát van viszonyitási alapom.

    Thrini - köszönöm Neked.
    S jó ezt tudni, mert azért néha-néha Békéscsabára hamarabb átszaladunk mint komlósra.

    VálaszTörlés
  7. Én is nagyon szerettem a Tótkomlósi lisztet de sajna nem tudom beszerezni!

    VálaszTörlés
  8. Már Limaránál is olvastam, hogy mennyire jó ez a liszt. Sajnos mi nagyon messzire lakunk onnan.
    Az árakról ne is beszéljünk, rengeteget rátesznek mindenhol, sajnos. :((

    Esztergom környékén nem tud valaki jó minőségű lisztet?

    VálaszTörlés
  9. Mary ! irtam nálad, a csevegőbe. Azt hiszem Pannika tudja budapesti kisbolt cimét, ahol tótkomlósi liszhtet lehet kapni.

    VálaszTörlés
  10. Szemi ez igy igaz. Tényleg nagyon jóminőségü.
    Annyit megigérhetek Neked, hogy pénteken rákérdezek, nem szállitanak-e arrafelé valmilyen üzletlánchoz.
    De ha esetleg TESCO van a közeledben érdemes megnézni, bár nem mindegyik forgalmazza.
    Ha valamit megtudok, irok Neked.

    VálaszTörlés
  11. Sziasztok!

    Én Pannonmill-es BL80-as lisztet használok, eddig bevállt, de kipróbálnám a Tótkomlósit is, lehet rendelek.
    Éva

    VálaszTörlés
  12. szia Viki
    köszönöm a válaszodat, de sajnos mi messze, Vácon lakunk. Nagyon jó lenne, ha futárral lehetne rendelni ezért is kérdeztem Tőled.
    Köszönöm még egyszer Márti

    VálaszTörlés
  13. Éva! és a Pannonmill-eset hol veszed ? - hátha Mártinak tudnánk valami közeli cimet adni. Én nem ismerem a Pannonmill termékeit, de biztosan jó.

    VálaszTörlés
  14. Márti! S mennyit és milyet szerettél volna? Ha csak egy esetleges kipróbálásra pár kilót, akkor egyszer megoldhatjuk. Szivesen feladunk Nektek egy csomagot.
    Csak ezzel az a baj, hogy az ember megismeri a csodálatos alapanyagot, s utána már nem nagyon tudja elfogadni azt, amit az üzletben helyette kap.
    Én bevallom: valósággal szenvedtem és sütöttem a legbénább kinézetü kenyereket, mert egy jó hónapig nem volt tótkomlósi lisztem.
    Még egy jó tipp: Nem tudom, hogy van-e nálatok, felétek TESCO --- vannak olyan TESCO-k, ahol 2 kg-os kiszerelésben kaphatóak a tótkomlósi lisztek. Érdemes utánanézni.

    VálaszTörlés
  15. szia Viki
    van nálunk tesco, meg fogom nézni a kétkilós csomagolást. Én is nagyon sok lisztet használok, mivel minden másnap sütök kenyeret, kalácsot vagy valamilyen süteményt. Köszönöm a kedvességedet,
    üdvözlettel Márti

    VálaszTörlés
  16. Márti! remélem azóta már kaptál Bl 80-as lisztet.
    Persze a BL 55-ös lisztet ha kevered rétesliszttel 60-40 % arányban, akkor is kapsz egy jóminőségü kenyérlisztet.

    VálaszTörlés