2010. december 20., hétfő

Kenyér, kevés graham liszttel

Hozzávalók és elkészítés:

50 dkg BL 80-as kenyérliszt,
10 dkg grahamliszt,
20 dkg kovász,
2,5 dl víz,
2,0 dkg frissz élesztő, (ha van időd hosszan keleszteni, akkor 1 dkg élesztő is elegendő)
1 teáskanál só,
1 mokkáskanál cukor,
2 evőkanál burgonyapehely,
1 evőkanál étolaj.

A kenyérsütő üstjének aljába öntöttem a vizet.
Az összes többi hozzávalók (lisztek, só, cukor, burgonyapehely) összekevertem és a vízre kanalaztam.
A tetejére rátettem a 20 dkg kovászt, s az elmorzsolt élesztőt.

A kenyérsütőgép 15 percig előmelegítette az anyagokat, majd 20 percig dagasztott.
Tésztát kiboritottam egy lisztezett gyúrólapra, kicsit átforgattam és kelesztőtálba tettem. Tetejére grahan lisztet szórtam.
20 perc után picit átgyúrtam a tésztát és jött a kelesztés, ami ebben az esetben (jó meleg volt a konyhában) 40 perc volt.
Átgyúrás, formázás után a sütőpapírral bélelt jénaiba tettem, s újabb 40 percig kelesztettem, majd egy élesz pengével bevágtam a tésztát.

A jénai  és a kenyér tetejét is bespricceltem vizzel. Én mostanában ha jénaiban sütök, akkor a sütést hideg sütőben kezdem.
200 fokon kb 40 perc után leveszem a jénai tetejét, ujra bespriccelem vízzel, és a jénai tetejét már nem teszem vissza. A sütő aljába is spriccelek vizet.
Igy sütöm még kb 10 percig, vagy amig, ilyen szép színe nem lesz.

Rácsra téve hagyom kihülni.



Mindíg elmondom (leírom, hogy az én sütőm, elég alacsony fokon nagyon jól süt, és a sütési idő is sokkal rövidebb, mint akár egy gázsütőben. Ezt kéretik figyelembe venni :-)

3 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta a kenyérkéd!:)

    VálaszTörlés
  2. Hú ez tényleg nagyon guszta,van is itthon kacsazsírom,lila hagymám,jöhet is egy szelet:-)

    VálaszTörlés
  3. Mary! köpszönöm szépen. Nem is irigykedem már a Tiéd miatt :-))))

    Ditta ! Vigyázz !! mert hízlal :-) de kit is érdekel ez ?:-)

    VálaszTörlés