2011. március 25., péntek

Gombaleves


Hozzávalók:


20 dkg gomba  (nekem most kivételesen fagyasztóban volt gombamixem, abból használtam)
1 kis fej vöröshagyma
1 ek só és tartósítószermentes szárított vegyes zöldség (ételízesítő)
1 teáskanál pirospaprika
2 csapott ek. liszt
2 ek. olaj
bors
1 dl tejföl

A csipetkéhez  (most kihagytam a csipetkét, mert fogyókúra van) :)
1 tojás
2 ek liszt


Elkészítés:

Az apróra vágott hagymát olajon üvegesre pároltam, majd a tûzrõl lehúzva hozzákevertem a pirospaprikát, a gombaszeleteket, rászórtam a szárított zöldségeket és lefedve addig pároltam, míg a saját levét elfőtte.

Ezután megborsoztam, majd vízzel felöntöttem. Néhány percig fõztem így.

Aki szeretne bele csipetkét is tenni, a továbbiakban így készül.

Közben a hozzávalókat összekeverve elkészítem a csipetkét és a levesbe kis kezemmel belecsipkedem. Végül a lisztes tejföllel behabarom a levest. Folyamatosan kevergetve összefõzöm, és petrezselyemzölddel megszórva tálalom.
 

Ebéd után (de inkább előbb tettem volna) egy jó nagy szem bilagit :) :) :) így jár az, aki nem ismer határokat gombaevésben :) Úgy kellett nekem !!!!! :)










13 megjegyzés:

  1. Nagyon jó kis gombalevest ettél... tudod mit? Sztem megéri a szenvedést!:-))

    VálaszTörlés
  2. Szeretem! Már annyira hiányoznak az ilyen levesek friss borsóval, répával!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lehetett, szeretem a gombalevest nagyon!!!

    Bilagit helyett, én Colagol cseppet szedek, próbáltad már??? Nekem nagyon bevált.

    VálaszTörlés
  4. Latsia ! Nanáááá, hogy megérte. Néha kell bűnözni, mert ha nem, nincs miért vezekelni :) Meg elszegényednek a gyógyszertárak :))

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szépek lett! Jobbulást!

    Vikikéd adhatok egy jó szót? Én nagyon szeretem a blogod meg téged is!:)

    VálaszTörlés
  6. Bocsi Vikikém akart lenni!:)

    VálaszTörlés
  7. Bianka !

    Nem érdemleg meg :)))))
    Csak szenvedjek nyugodtan :))


    Titi! Talán már nem sokat kell rájuk várni :)) - legalábbis reméljünk!

    Kati ! AAAAz volt, csak az a ronda fránya epe :))) - meg a gomba. nincsenek jóbarátságban :))

    VálaszTörlés
  8. Gizus ! Nem akartam itt dicsekedni, vagy nagyképüsködni, hogy nekem colagolom is van :)))))
    De hát ha egyszer nem birok magammal? ! Néha becsusznak a bakik :)

    VálaszTörlés
  9. Marym !

    Nagyon aranyos vagy, köszönöm szépen, el is fogadom csak azt nem tudom mit is kell vele csinálni ? Nekem kell az Eszternek megmondani, hogy mennyit kaptam ? --- pedig délelőtt átolvastam elejétől végéig mindent, de hát ha egyszer lukas a fejem és kihullott ma belőle minden tudomány ---

    VálaszTörlés
  10. Viki a játék végén kell mailt írnod Eszternek! Majd a végén szolok!

    VálaszTörlés
  11. Nagyon fincsi lehetett,de látod,látod,nem tudtad hol a határ el is csaptad a pocidat,de mondjuk lehet hogy én is így jártam volna,ha ilyen fincsi gombalevest ettem volna,mert nem tudjuk sokszor,hogy hol a határ:-)

    VálaszTörlés