2011. május 18., szerda

Medvehagymás gombás spagetti

Még meglapult pár levél medvehagymám, s gyorsan fel is kellett használni, igy került sor egy adag házi medvehagymás spagetti készítésére, amit aztán gombával, bacon szalonna szeletekkel és gombás-sajtos szósszzal fogyasztottunk.

Először a tésztát készítettem el.
4 db tojást,
40 dkg lisztet,
csipet sót,
2 evőkanál étolajat
15 db medvehagyma levél (apró vágva)

a késes robotgépbe tettem s pár perc alatt egy jó nagy gombóc zöld tésztám született. Aztán a tésztanyújtó kézikészülékemen volt a sor, de ekkor már a vizet is feltettem melegedni.

A tésztákat a géppel kinyujtottam, majd vágtam, s a már ekkor lobogó sós, kissé olajos vizben 6 perc alatt kifőztem, majd leszürtem.

1 fej fehér hagymát apróra vágtam s kevés olajon megfonnyasztottam, majd belekerült a vékonyra szeletelt gomba, kevés fehér bors és egy kevéske piros fúszerpaprika. Fedő alatt puhára pároltam.

A bacon szeleteket apró csíkokra vágtam és egy serpenyőben átforgattam.

Mártás készítés:

A dinsztelt gomba felét felöntöttem 2 dl húslével, majd 2 dl tejszínnel és 10 dkg reszelt  füstölt sajttal besűrítettm és botmixerrel összekutyultam.


A zöld spagettikre szedtem a sajtos gombás mártást, a bacon, valamint a gomba szeleteket. Hát mit is mondjak ? Jót ettünk :)

7 megjegyzés: