2011. május 27., péntek

Mire jó még a muffintészta...........

Nagyon megtáltosodtam muffin sütésben, ezét aztán jó nagy adagot kevedrtem be, mert adott volt a narancslekvár és nem akartam már egy fél üveggel megintcsak elrakni.

Kisütöttem 24 db muffint, de még legalább 20 db-ra való nyers tészta maradt. Már nem volt kedvem muffinozni, ezért elő a sütőkerettel. A legkisebbre állítottam, sütőfőliát tettem a tepsire, úgy rá a keretet és belekanalaztam a NARANCSLEKVÁROS MUFFIN résztáját



30 percig, illetve tűpróbáig kell sütni. Miközben sült a tészta, addig a hütőszekrényben pihenő 7 db tojásfehérjét pici sóval, édesítőszerrel és egy kevéske ecettel kemény habbá vertem.



A tésztát sülés közben kb a 25. percnél kivettem, rákanalaztam a tojásfehérje habját és levettem a sütő hőfokát 150 fokra, s itt szárítottam még kb 10 percig a tészta tetején a habot.


A muffinszelet így nyerte el kellő fomáját és a saját tetszésünket. Mint már írtam: ebben sem csalódtunk :)

11 megjegyzés:

  1. De jó, nagyon ötletes felhasználás!!

    VálaszTörlés
  2. Fenséges lehet, nagyon guszta

    VálaszTörlés
  3. Nagyon ötletes, és guszta :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta, és milyen jó sok hab van a tetején. Erről Kiss Manyi jut eszembe a "de jó a habos sütemény"-t amikor énekelte még annak idején. Eszembe nem jutott volna muffin tésztából ilyen finomságot sütni.:)

    VálaszTörlés
  5. De szép lett a hab a tetején!:-)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jó néz ki és biztos finom is! Mi is nagyon szeretjük az ilyen sütit aminek van hab a tetején és meg van sütve is én is kifogom próbálni. Nagyon ötletes!

    VálaszTörlés
  7. Hú Vikuci,ez nagyon ötletes,nekem is így kellene készíteni,így lehet,hogy megszeretném a muffint is:-)Ja és én is úgy jártam ahogy Te,egész héten nem tudtam,be sem jelentkezni,sem hozzászólni,bejegyzést írni semmit sem,a blog szarakodik,láttam a Te bejegyzésedet is,de nem tudtam hozzászólni,remélem most már jó lesz:-)

    VálaszTörlés
  8. Hmmm....... fincsi!! akkor mégiscsak kipróbálom a muffint, muffin form a nélkül is, yuppii!!:)
    Köszi a receptet, Viki!!!

    VálaszTörlés