2011. július 14., csütörtök

Gyümölcsjoghurtos minifánk

Ilyen sűrűnek kell lennie a tésztának. Hasonlíthatnám a gofri tésztájához, de még annál is kicsivel sűrűbb.



 Csak eddig szabad megtölteni a sütőt a nyers tésztával



5 perc kell egy adag kisüléséhez.

És akkor a recept

20 dkg liszt
13 dkg cukor (ez nagyon sok, iszonyu édes lett)
3 tk. sütőpor,
180 ml őszibarackos joghurtital 
4 evőkanál olaj,
4 evőkanál tej

Az egészet egy jó nagy müanyag kancsóban összekevertem. Azt hittem, hogy majd ebből szépen belecsurgatom a sütőbe. Nem igy lett. Bele kell kanalazni.

Tehát, a sütőt bekapcsoltam, a masszát összekevertem, amikor a zöld lámpa is kigyullad, bespricceltem (az elsőnél) olajjal és kisebb teáskanállal belekanalaztam.
A recept 2 percet ir a sütéshez, de valójában 5 perc szükséges. Megforditani nem kell.

Nagyon jó izü, aranyos kis fánkok, csak durván édesek. Legközelebb 5 dkg cukor is elég lesz, vagy édesítőszer.
A bekevert mennyiségből 5-6 azaz kb 42 db mini fánk sül. (még sül a vége, ezért nem tudom pontosan, de ennyi biztos lesz) Viszont már megkóstoltuk :)

25 megjegyzés:

  1. Ez az a fánksütő, amiről írtál?
    Jópofa fánkok lettek.
    De a kánikulamentes nap, amit megrendeltél nem jött össze, sajnos.

    VálaszTörlés
  2. Kipróbáltad az új fánksütőt? Jó kis recept, a fánkjaid nagyon guszták.

    VálaszTörlés
  3. Zsófi !
    Igen, ez az, de sajnálom, hogy ma van a legmelegebb, s olyan ronda voltam, hogy a férjemet küldtem el a sütőért, ő legalább birja a meleget :)

    VálaszTörlés
  4. Petra ! Kipróbáltam én biza, mert Beee már nagyon várja az eredményt. Tégnyleg kis guszták, s a végén kidült, hogy 56 db lett belőlük :) :)

    S végre nincs olajszag, na persze nem is az az igazi ősrégi fánkocska, de legalább a formája az és az ize fincsi :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jól néz ki, jó,hogy megmutattad.én is szerettem volna ma venni gépet, de sajna már reggel 9-kor nem volt egy sem.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon aranyos kis formás fánkok lettek! Guszták!

    VálaszTörlés
  7. De jó ez a szerkezet, nagyon finom lehet

    VálaszTörlés
  8. épp ezért jöttem ide, s nem is csalódtam.
    gép beszerezve, recept kipróbálva.
    csúcs vagy Viki.

    VálaszTörlés
  9. Látom már beszereztedted a fánksütő masinát. Brávó! Milyen szerencséd van!
    Én mióta kérek egy dagasztó gépet és senki sem hallja!!!Brühümm!!!

    VálaszTörlés
  10. Pedke, tényleg sajnálhatod. Olyan gyorsan lehet vele elkészülni. Férjem isment már reggel 8-kor és már csak kettő volt.

    VálaszTörlés
  11. Éva - köszönöm

    Bianka - igen, tényleg azok.

    VálaszTörlés
  12. 4Gyerek, örülök, hogy nem csalódtál. Én sem a férjemben :) :) hősiesen vállalta a vásárlást, ami számára kifejezetten öröm. :))

    VálaszTörlés
  13. Juci, irjál a jézuskának. Pedig tudnék egy-két jó ötletet adni dagasztógépre. Én már elképzelni sem tudom nélküle. Majd segiten brühizni :))

    VálaszTörlés
  14. Én is mérlegeltem a dolgot,de még habozok,hogy megvegyem e.Amennyi fánkot én sütök.....
    De tetszik nagyon a gép.


    No persze a fánkjaid még jobban:-)

    VálaszTörlés
  15. férjed tanfolyamot nem tart? mert ha igen, küldöm enyém Oldalbordát a Tiedéhez, hogy árulja már el neki mi a titka annak, hogy szeret vásárolni.

    VálaszTörlés
  16. Belly ! Ez nem is az a klasszikus élesztős fánk, csak a formája. Szerintem több variációt is ki lehet találni az alapanyagra.
    Engem az ragadott meg benne, hogy nem kell olajban sütni.

    VálaszTörlés
  17. 4Gyerek! Tudod mit mondok? Addig légy boldog, amig az oldalborda nem szeret vásárolni :)))
    Enyém borda imád, de néha tulzottan behódol eme szenvedélyének :))

    VálaszTörlés
  18. Kedves Viki,
    köszönöm a külön posztot!! Jól értem hogy az egész fánksütési hadművelet megvan kb 1 óra alatt? Ez nagyon csábító. :)
    Bár én azt reméltem hogy olyan igazi, klasszikus fánkot lehet vele sütni. Ajánlanád ezt a gépet nekem akkor is ha csak egy évben egyszer venném elő?

    VálaszTörlés
  19. Nagyon szépek lettek a fánkjaid! Én is elfogadnék egy ilyen masinát! :)

    VálaszTörlés
  20. Beee ! Az egész fánksütési ceremónia fél óra.
    De mondom, ez nem az az élesztős kelt-tésztából készült klasszikus fánk, amire Te gondolsz. Ebbe a sütőbe szerintem minden sütőporos dolgot, meg lehet sütni.
    Nálunk nagy sikere volt, mert az összes elfogyott, igaz, hogy mindjárt a gyerekek elvittek 20-at.
    A férjemnek kifejezetten izlett. Nekem csak a cukorral volt gondom, mert nagyon édes volt.

    Nem tudlak se rábeszélni, se lebeszélni róla. Viszont ha egy évben egyszer veszed elő, háááát én ezért biztos nem venném meg, mert cssak a helyet foglalja.
    De ez ne legyen mérvadó.

    Nekünk biztos megérte, mert azt az örömet látni a férjem és a gyerekek arcán amikor falatozták, hát az megfizethetetlen.

    S egy egyszerü leves mellé még egy 6 tagu családnak is elegendő ez a receptmennyiségből sütött kis minifánk.

    VálaszTörlés
  21. Marika! köszönöm. Azt elhiszem. Szerintem kis helyet foglal, hamar készithető benne a minifánk, s nekem ennél több nem is kell.

    VálaszTörlés
  22. Beee! Nézd csak mit irt Paariza (Bellus) ide a jobb oldali traccsolóba? Ennél meggyőzőbbet én sem tudtam volna írni:

    paariza:2011/07/14 21:17:18
    Viki ez egyszerűen zseniális ! Szuper receptet írtál.Most sütöttem ki egy egész kiló lisztből .Mivel a család java része itt lakik velem egy utcában szét is tudtam melegen osztani.A kis lyukacskáiba csokit is csepentettem.Apukám aki azt mondta , hogy nem lehet az igazi ami nem olajban sül , arról ne is beszéljünk , hogy joghurtot tenni ilyesmibe az több mint furcsa. Végül azt mondta , mindegy hozzad csak majd megkóstolom.Végül teljesen oda volt érte.Málnásat és epreset készítettem.Közben kiötlöttem , ha váratlanul fogok készíteni , és éppen nincs joghurt italom , akkor 12%-os tejfölt el fogok turmixolni a mélyhűtőben lapuló gyümölcsök valamelyikével , és tejjel .Szerintem úgy is jó lenne. Arról ne is beszéljünk hogy a kísérleti receptek százai keringenek már az agyamban.Nem is annyira hülyék az amerikaiak.Nem kell órákig bajlódni a kelesztett fánkkal , hipp -hopp kész ,és valóban nagyon finom. Talán egy cseppet egészségesebb is , mint a zsírban sült változata.Erre a leg elfoglaltabb anyuka is biztosan tud időt szakítani.

    VálaszTörlés
  23. Szia Viki!
    Szeretnélek megajándékozni egy díjjal, nézz be hozzám!

    VálaszTörlés
  24. Megkérlek nézzél be hozzám, van számodra eg meglepetésem!

    VálaszTörlés
  25. Móni barátnőm férjének hála (aki kettőt vett a gépből, gondolván én is örülnék neki) nekem is van fánksütőm. Én a kissé ügyetlenül lefordított gyümölcsjoghurtos változatot készítettem el teljes kiörlésű lisztből (persze zabpehelylisztet nem tettem hozzá, mert hol kapok én olyat meg egyébként is). Sűrű tédztájú, lekvárral azért ehető fánk lett belőle, ez nem az igazi. Kipróbálom a te változatodat ahogy írtad kevés cukorral.


    Ági

    VálaszTörlés