2012. február 29., szerda

Brokkoli krémleves kenyérkockával

 
Talán már a diétámban a krémlevesek beleférnek. Kifejezetten kedvelem a brokkolit, ezért aztán egy héten egyszer-ktszer   tuti, hogy elkészítem.  Most a brokkoli volt a soros.
 
A leves hozzávalói:
 
2 dkg vaj
1 közepes fej fehér hagyma
50 dkg brokkoli
víz
3 dl  főzőtejszín
1 csipet
1 késhegynyi őrölt fehérbors
őrölt szerecsendió
 
A brokkolit rózsáira szedem, megmosom.
A vajat felolvasztom, a kockára vágott vöröshagymát megfonnyasztom, utána hozzáadom a brokkoli rózsákat, egyet-kettőt kavarok rajta és felöntöm annyi vízzel, hogy éppen ellepje. Amikor már puhára főtt a brokkoli, hozzáadom a tejszínt és botmixerrel pürésítem. Hozzáadom a fűszereket, s ezzel el is készült a leves.
Száraz kenyérből kockákat vágok és előmelegített sütőben pár percig pirítom.
A levest tálalom és a tetejére adom a kenyérkockákat.
 

2 megjegyzés:

  1. Még brokkoliból nem készítettem, de a múltkor eszembe jutott hogy biztos finom lehet.Eddig csak rántottam még és csőben sütöttem.Sokáig nem is készítettem, csak karfiolt.De szerintem finomabb, karakteresebb íze van, mint a fehér társának.:)
    Remélem már sokkal, sokkal jobban vagy.

    VálaszTörlés
  2. Nelli, mi nagyon szeretjük. Én főleg az ízét - levesnek, inkább, mint párolva.

    VálaszTörlés