2012. július 26., csütörtök

Töltött paprika - nálunk.....

 Van már fönn a blogon töltött paprika, bár egy kicsit más töltelékkel, de most késztetést éreztenm arra, hogy újra feltegyem. Abból az indíttatásból, hogy elmult hetekben voltunk valahol, ahol vacsorára töltött paprikát kaptunk. Tálaláskor összevillantak a szemeink, s szerintem a tekintetekből ki lehetett olvasni, hogy na ez bizony nálunk nem így működik. Bevallom mindenki tisztességesen elfogyasztotta, amiért dícséret illeti az egész "csapatot", de meg kellett itthon főzzem, hogy újra azt az ízt érezzük, ami mi érzünk töltött paprikának. :)

Hozzávalók:
8 db kicsumázott zöldpaprika
1 zacskó rizs (12,5 dkg - tasakosból)
0,5 kg sertés darált hús
1 db egész tojás
1 teáskanál piros fűszerpaprika
só, ízlés szerint (kb jó teáskanállal)
1 liter (két doboz) sűrített paradicsom
1 szár zellerzöld
2 kanál étkezési keményítő

A darálthúst a rizzsel, sóval, piros paprikával, tojással összekeverjük, és betöltjük a paprikákba.  Egy lábasba belerakjuk egymás mellé. Hozzá adjuk a zellerzöldet. Annyi vizet öntünk rá, hogy kétharmdig ellepje. Fedőt teszünk a lábasra és alacsony hőfokon kb 35 percig főzzük. (ellenőrízhetjük közben a paprikákat, mert hamarabb is elkészülhet. Az én paprikám elég vastag húsú volt, ezért kellett neki ennyi idő)
Az étkezési keményítőt a két doboz sűrített paradicsommal símára keverjük, s amikor a paprikák megfőttek (de olyan jó kis roppanósak maradtak) hozzáadjuk a paradicsomot. Összeforraljuk és már tálalhatjuk is.


Végre hazai ízeket ehettünk :)

10 megjegyzés:

  1. Én is ugyanígy készítem.:-)A zeller elmaradhatatlan!

    VálaszTörlés
  2. Oi, Viki, essa receita deve estar uma delícia !
    Abraços para você.

    Sol

    VálaszTörlés
  3. Mi is így szoktuk készíteni:) Istei, és olyan rég nem ettem, meg kell kérjem anyukámat készítsen:)

    VálaszTörlés
  4. Kiváncsi vagyok, a vacsora házigazdái olvasván a bejegyzést, mikor fognak újra meghívni :-))? - Amúgy én is szoktam így is készíteni!

    VálaszTörlés
  5. Na végre valami, amit megeszek ugyan, de nem szeretem.

    VálaszTörlés
  6. Nelli ! Örülök neki. Én el sem tudom képzelni zeller nélkül :)

    VálaszTörlés
  7. Kati ! Remélem már túl vagy a kóstoláson ? ! :))

    VálaszTörlés
  8. Kisildi ! :))) Azt hiszem, mi fogjuk meggondolni, hogy mégegyszer ezt kérünk vacsira :)))

    VálaszTörlés
  9. Csavi ! Nem is tudod Te akkor, hogy mi jó ???? Mi imádjuk !

    VálaszTörlés