2013. január 15., kedd

Szezámmagos kiflik


A vasárnap sütött kenyerünkből maradt 20 dkg, mára elfogyott, illetve talán még egy fél szeletke van, de már sem vacsorára, sem holnap reggelire nem lett volna mit asztalra tenni. Azt már nem tudom megmondani, hogy kitől és honnan származik a recept, de az az egy biztos, hogy nagyon-nagyon finom kiflik sültek az összetevőkből.  Az is igaz, hogy menetközben az eredeti receptet ki kellett egészíteni, mert a megadott 50 dkg liszt helyett 65 dkg-ra volt szükség, de nem is ez a lényeg, inkább az, hogy nagyon jót vacsoráztunk a kiflikből egy jó nagy pohár tejjel.



Hozzávalók:

65 dkg liszt
10 dkg szezámmag
1 teáskanál cukor
2,5 dkg friss élesztő
2 dl tej
1,5 dl szódavíz!
10 dkg  olvasztott vaj
2 teáskanál só

Az összes hozzávalókat a dagasztógép kidolgozta. Kelesztőtálban 1 óra hosszáig duplájára kelt.
Ezután két gombócra osztottam, majd egyenként kinyújtottam és 8 egyenlrő cikkre vágtam.
A cikkekből egyenként kifliket tekertem. Sütőfóliával bélelt tepsire rakva még fél órát pihentettem.
 
Sütés előtt a kiflik tetejét tejjel lekentem, s szezámmaggal megszórtam.
250 fokra felmelegített sütőben 220 fokon 15 perc alatt kisültek a kiflik.



6 megjegyzés:

  1. Itt is finomnak néznek ki! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nellikém ! Így ahogy írod, Itt is nagyon fincsi :)

      Törlés
  2. Viki!
    Ez nem ér,hogy mindig,borzolod az ízlelőbimbókat!!:)))

    De azért,nagyon guszta, és eltudom képzelni milyen finom lehet:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Terikém !
      A világért sem akarok itt izgatni senkit, de azért halkan elmondom, hogy isteni finom :) :) Éppen most vágtam be egy óriást, narancslekvárral :)

      Törlés
    2. Terikém !
      Pedig akárhogy is van, akkor is nagyon fincsi :) Én a vajat nem szeretem, illetve csak gyerekkoromban ettem, amikor még otthon készült.
      Így aztán ma este narancslekvárral kentem meg. Így is finom :)

      Törlés
  3. Viki!
    Tudom,hogy Nálad csak is isteni finom lehet minden:lehet az BÁRMI és BÁRMIVEL.
    Esetleg egy kicsit nem fogadnál "örökbe":)))))
    Ez vicc volt!:))))

    VálaszTörlés