2013. április 1., hétfő

Édeskömény krémleves

 
 
 
Édesköményt több éve kutatom keresem, de se multikban, sem a piacon nem találtam rá. Húsvéti bevásárlás kapcsán az egyik nagy üzletben akár egy ládányit is vehettem volna, de kiválasztottam egy szép nagy darabot és elkészítettem ezt a finom krémlevest. A krémleves tetejére, a sonkából lecsípett vékony szeleteket ropogósra kiolvasztottam és ezzel fogyasztottuk. Isteni finom volt.

Hozzávalók és elkészítés:
 
1 db jó nagy édeskömény
1 db édeshagyma
3 gerezd fokhagyma
1 evőkanál só és tartósítószer  mentes ételízesítő
1 db közepes krumpli
bors
2 dl tejszín
 
Az édesköményt, a krumplit apró kockára vágjuk, annyi vizben tesszük fel főni, hogy éppen ellepje. Hozzáadjuk az apróra vágott édes hagymát, a fokhagyma gerezdeket és az ételízesítőt. Sózzuk, borsozzuk. Amikor megpuhultak a hozzávalók (kb 10 perc) botmixerrel pépesítjük, hozzáöntjük a tejszínt, s összeforraljuk. Ha nagyon sűrű lenne, akkor még 1 dl tejet adhatunk hozzá.
 
A sonkából levágott vékony szeleteket ropogósra pirítjuk. A leves tetejére tesszük. Kimondhatatlanul finom, és kb 20 perc alatt el is készül.

 
Húsvéti sonka és kolbász
 
 
A kihagyhatatlan aszpikos húsvéti tojás, ami már részévé vált az ünnepeknek de Húsvét ide, vagy oda, már elég volt a sok-sok húsféleségből. Valami másra, valami könnyűre, egyszerűre vágytunk. Volt alapanyag, s ez lett belőle.
 
 
 

Mindenkinek ajánlom ezt a végtelen egyszerű, de nagyszerű, nagyon finom krémlevest.

2 megjegyzés:

  1. Na ezt megint tudom díjazni! Biztosan finom. Már ránézésre is csak jó lehet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csavi ! már készítem a következőt, be lehet rá jelentkezni :)

      Törlés