2013. augusztus 10., szombat

Kubu lekvár

Kubu-lé főzésében, fogyasztásában már nagyon jól haladunk. Az elkészített kubu-leveket lehűtve nagyon élveztük az utóbbi hetek hőségében. Az elkészítés receptjét itt olvashatjátok - ahogyan én készítettem.  
 
 
 
A legutóbbi lékészítéskor viszont jött egy gondolat, ugyanis az eddigi kubu-kat nagyon sűrűnek tartottam, hígítani nem szerettem volna, ezért  megpróbáltam kicsit átvariálni. Az üvegbe töltés előtt egy jó sűrű szitán (szűrőn) átnyomtam, s a lé ment az üvegbe, a visszamaradt zöldség-gyümölcs hús pedig vissza a fazékba.
3+1 dzsemfixet adtam hozzá (a tasakon olvasható recept szerint), rottyant egy utolsót és a tisztára mosott, üvegekbe már lehetett is tölteni a finom lekvárminőségű készítményt. Tetőt rácsavarva az üvegekre, következett a fejreállítás pár percre, majd ezután egy jó meleg pokróccal bélelt helyen dunsztolódtak. 
 
A szárazdunsztban addig voltak, amíg teljesen ki nem hűltek. Persze nálam három nap volt ez az idő, mert nem értem rá velük foglalkozni. Most már élvezzük ezt az érdekes ízű lekvárt. Nálunk nagyon bejött, s a kubut is finomabbnak találjuk, hogy nem olyan sűrű, hogy harapni kelljen.  Az biztos, hogy először, de nem utoljára készült.

2 megjegyzés:

  1. Most csak lesek, mint a pereces pék kutyája a meleg kiflire. Mert olyat ismerek, hogy Kubuntu, de az egy Linux verzió. Meg Ubuntu meg ilyeneket. De Kubu? Na ennek most utána kellett, hogy járjak, mert lövésem sem volt, hogy ez vajon micsoda?! Egy kis pájinkával keverve??????

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csavi! Kérdezd csak meg a két kis okos unokádat, majd ők felvilágosítanak a kubu-ról :)
      Pálinkából pedig nálunk - rajtam kivül - a házi mézespálinka a favorit.

      Törlés