2015. január 30., péntek

Libatepertős pogácsa

Túlzottan sok libatepertőt sikerült vásárolni. Már-már kezdtük unni, s még a "kutyi" sem ette. Na nem azért, mert nem finom, hanem, mert már tényleg sok volt.
Jött az ötlet. Ha van egyszerű epertős pogácsa, miért ne lehetne libatepertőből ugyanez.
 
Egyik kedves bloggerína oldalán találtam erre a tényleg finom pogácsára, amit elkészíteni nagyon egyszerű.
 
Hozzávalók:
40 dkg BL55-ös liszt
20 dkg darált libatepertő
16 g friss élesztő
2 kis tojás
1,5 dl tejföl (20% os)
4 dkg libazsír. (nálam kacsazsír volt)
 frissen őrölt bors, nem szabad sajnálni beletekerni
 
A ledarált tepertőt a liszttel összemorzsoltam, majd a közepébe helyeztem az összes hozzávalókat. Összegyúrtam.
Gyúródeszkán, lisztezett alapra tettem és másfél óráig pihentettem. (duplájára kelt)
2 cm vastagra kinyújtottam és éles késsel bevagdostam a tészta tetejét. Pogácsa szaggatóval  kiszaggattam. Teflonfóliával bélelt tepsire raktam és még 25-30 percig pihentettem.
A sütőt 200 fokra előmelegítettem. A pogácsákat tojással lekentem, és nekem 180 fokos sütő elég volt a sütéshez, 25 percig. (persze ez sütőfüggő is lehet. Eredeti receptben a sütés is 200 fok volt)

Pihennek a kiszaggatott pogácsák a tepsin.

Sülnek a sütőben

Nagyon érdemes elkészíteni, finom. Forró teával ez volt a vacsoránk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése