2017. szeptember 20., szerda

Áfonya lekvár

Az áfonya dzsem vagy lekvár elkészítése a legegyszerűbb a világon. Még csak sok munka sincs vele. 

2 kg áfonyát megmostam.
Lassú présen átengedtem. Egy fazékba öntöttem a kinyert sűrítményt. Ízlésünknek megfelelően édesítettem (természetes édesítővel)
ha valaki cukorral szeretné, akkor 35-50 dkg cukor szükséges kilónként. Persze ehhez az áfonya érettsége, íze is hozzájárul, hogy mennyi legyen az a cukor mennyiség. 





Amikor felforrt, kis üvegekbe szedtem. Az üvegeket 5 percre fejre állítottam és indultak a száraz dunsztba. Itt hagytam kihülni. (nálam általában 3 nap a száraz dunszt)


Ezt a finomságot azt hiszem nem csak lekvárként, hanem házilag készített joghurtba ízesítésnek is fogjuk használni. 
(Nagyon finom!)


Lassú préseim, ami egy áldás a konyhában. Legalábbis nálam. Már  közel két éve használom őket, de ez a nyár volt számukra a legaktívabb. Megdolgoztattam őket.


Az első a Klarstein volt. Tökéletesen bírja az iramot a konyhában. 



A következő a Hurom, aminek a kis befogadó nyílását is meg lehet bocsájtani, mert nagyon aktív tud lenni. 

A Zebra a legnagyobb kedvenc. Hosszú csigájával, óriási befogadó nyílásával és a 38 forduat/percenkénti teljesítményével tökéletes munkát végez. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése